Daily Ittefaq

Daily Ittefaq on Bengali päivittäinen sanomalehti. Se on yksi kaikkein kierrätetään sanomalehdet Bangladeshissa. Tämä sanomalehti tulostetaan Ittefaq ryhmän Julkaisut Limited.

Siirtomaa-ajan

Ittefaq julkaistiin ensin viikkolehden 24. joulukuuta 1953 Maulana Abdul Hamid Khan Bhasani ja Yar Mohammad Khan, sen perustajat ja kustantajat sekä perustajat ja rahastonhoitajat Bangladeshin Awami-ryhmän. Koska molemmat olivat aktiivisesti mukana politiikassa ja anti-Pakistanin liike, he asettivat Tofazzal Hossain, joka työskenteli Kolkata tuolloin, koska sen toimittaja. Sanomalehti väärin näyttää Tofazzal Hossain sen perustaja.

Vuonna siirtomaa-ajan se julkisuutta huolimattomuudesta ja siirtomaa ajattelutapa Pakistanin johtajat Itä-Pakistaniin. Tämän seurauksena hallitus toiminut vastoin toimittajat ja toimittajat. Tofazzal Hossain virka toimituksellinen sarakkeessa "Rajnaitik Mancha" tuli suosittu Itä-Pakistaniin. Ittefaq oli merkittävä rooli 1954 yleisten vaalien, ja se osaltaan voittoon United Front. Vuonna 1958, Tofazzal Hossain muutti nimi alkuperäinen perustaja ja kustantaja ja korvasi sen hänen nimensä. Ittefaq aina vastustaa jyrkästi kaikki sotilasvallan Pakistanin alkaen Ayub Khan Yahya Khan.

Ittefaq tukee Six Point ohjelma Awami-ryhmän aikana 1960-luvun puolivälissä ja auttoi julkaistava ideoita. Ittefaq tuli nopeasti ääni Itä-Pakistaniin kansalaisten. Presidentti Ayub Khan sensuroitu sen julkaisu 17.6.-11.07.1966, ja sen jälkeen uudelleen 17 heinäkuu 1966 ja 9. helmikuuta 1969. Tofazzal Hossain vangittiin useita kertoja.

Hossain kuoli 1. kesäkuuta 1969 sanomalehti myöhemmin hallinnoi hänen kaksi poikaansa, Mainul Hosein ja Anwar Hossain.

Kieli Movement aikakausi

Aikana Language Movement aikakausi, Daily Ittefaq ollut tärkeä rooli.

Rooli vapaussodan Bangladeshin

Ittefaq toimisto paloi ja täysin purettu 25. maaliskuuta 1971 Pakistanin armeija osana Operaatio valonheitin. Se oli kaikki rauniot ja ei ollut elonmerkkejä siellä. Julkaisu ei jatkaa vasta 21 toukokuu 1971 suorassa valvonnassa Pakistanin viranomaiset. Sanomalehti sai noin Taka 10,00,000 kuin korvausta Pakistanin hallitukselle. Asianajaja Mainul Hosein alkoi julkaista sanomalehti Daily Pakistanista Paina. Suurelta osin rahoittama Pakistanin hallitusta, Ittefaq tuli äänitorvi Yahya Khan hallituksen, arvostellaan Bangladeshin Itsenäisyyssota vakavasti.

Kun sanomalehti Daily Sangram nimeltään Serajuddin Hossain ,, päätoimittaja Daily Ittefaq, toimittaja siepattiin 10 joulukuu 1971 ja koskaan löydetty. Aikana Bangladeshin sotarikosoikeudenkäynteihin vuonna 2012, Ali Ahsan Mohammad Mojaheed, Jamaat-e-Islami puolueen jäsen, syytettiin Hossain murhasta.

Nykyinen

Omistus palautettiin Manik Mia poikia jälkeen kansallistaminen 24. elokuuta 1975. Tänään, Anwar Hossain on toimittaja. Ittefaq on kaikki standardin osat nykyaikaisen päivälehden kuten poliittiset uutiset, urheilu, koulutus, viihde ja yleisiä ja paikallisia uutisia.

Online painos

Tämä sanomalehti tarjoaa päivittäin Bengali sähköisen painos verkkosivuillaan ja Englanti laitos, jonka tarkoituksena on nuorempaa yleisöä.

(0)
(0)
Edellinen artikkeli Steketee n
Seuraava artikkeli Tenser

Kommentit - 0

Ei kommentteja

Lisääkommentti

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Merkkiä jäljellä: 3000
captcha